Peder Christian Kirkegaard

E-mail: pchk@skivekommune.dk
Telefon: 9915 5510/9753 8040

Facebook: Se her...

Medlem af følgende udvalg:

• Økonomiudvalget - Formand
  • Ungeudvalget

Om Peder Christian

Peder Christian Kirkegaard
Fælledvej 20, Hald, 7840 Højslev

Er uddannet faglært landmand og har fortsat en planteavls landbrug i Hald. Glæder mig meget over naturen og de mange oplevelser den giver. Ellers er interesserne sport og læsning af historiske bøger herunder biografier. Er født med et positivt sind der har nemt til smil og at se de positive sider i livet.

Har energi til endnu mere -  for at bringe Skive Kommune sikkert videre i en verden der er i konstant forandring.

Mærkesager

1. Vi skal med vores nye vækst strategi, sammen med vores lokale virksomheder og uddannelsesinstitutioner, skaber vækst i form af tiltrækning af virksomheder såvel nationalt og internationalt. Vi skal medvirke til at skabe nye iværksættervirksomheder bl.a. med udgangspunktet i Elværksbygningen og Læringsambassaden. Vi skal fortsat gå foran med nye teknologiske løsninger i den grønne omstilling og bæredygtighed, såvel i Green Lab, som i vores øvrige virksomheder, således at vi af den vej er med til at skabe fremtidens nye job.
  2.  Vil arbejde for, at Skive Kommune fortsat er en decentral kommune, hvor vi har mange institutioner, skoler og plejehjem overalt i vores kommune. Vi skal holde fast i sammenhængskraften i mellem by og land og dermed også arbejde for politisk, at der er gode muligheder for kommunale tilbud i vores geografiske store kommune. At være en decentral kommune betyder også, at man har tillid til vores medarbejdere helt ud i yderste bæredygtige led til at klare opgaverne og give indflydelse til løsning af opgaverne bedst muligt.
  3. Skulle et flertal efter kommunalvalget til november igen vælge mig til borgmester, vil det ligesom i de to foregående periode, vil det fortsat være vigtig for mig at være den samlende person, der samler Byrådet i en fælles indsats for Skive Kommune. Jeg vil ligeledes fortsat være den aktive og synlige person, man har bred tillid til, og som er hele kommunens borgmester.