Matthias Landeværn Nielsen

Mathias Landeværn Nielsen
Rosenhaven 48, 7870 Roslev

Uddannelse:
Studerende på ungdomsuddannelse (STX)

Hej mit navn er Matthias Landeværn Nielsen, jeg er 18 år og bosiddende i Jebjerg.

Jeg er ung og uerfaren indenfor politik, men vil mene dette blot er en fordel, frem for nogle af de siddende politikere. Jeg vil ungdommen og vil vise, at vi kan meget mere som kommune, end vi lige går og tror. Vores kommune er ikke bare hovedbyen (Skive). Nej, vores kommune er meget mere, og derfor vil jeg lige som vores spidskandidat (Peder Christian Kirkegaard), at vi skal være en decentral kommune også i fremtiden. Land og by kan ikke uden hinanden. Det er to ting der afhænger af hinanden og, hvis en af tingende falder fra, falder det hele sammen. Det er lige som et tog, det er vel fint med et stort førerhus men, hvis det ingen vogne har, ja så er det ikke værd at benytte til drift. Det samme er det med vores kommune, det er fint med en stor hovedby, men vores dejlige små byer rundt om gør det hele til en større enhed, og vores kommune kunne ikke hænge sammen uden dem.

Jeg er ikke gået ind i politik for at tage det lette valg. Jeg vil tage det rigtige valg for vores kommune, også selv om det kan have sine konsekvenser. Vi skal sammen sikre kommunen i fremtiden. Jeg vil være din lokale stemme i byrådet.

STEM SUNDT - STEM UNGT
Kommunal politik med nye blå briller.

mærkesager

1. Et Sundt Erhvervsliv
    Vores erhvervsliv er godt i Skive, men vi skal arbejde videre, og videre udvikle på de gode resultater.
    Derfor mener jeg:
    Vi skal være attraktive for erhvervslivet, og skal hjælpe erhvervslivet til at vælge en grøn og bæredygtig vej.

2. Et Sundt Ungdomsmiljø
    Ungdommen er vejen frem for Skive kommune, vi er en kommune der ønsker fremgang i ungdomstallene og dette må vi som politikere gør noget ved.
    Derfor mener jeg:
    Vi skal fastholde og tiltrække flere unge til kommunen ved, at kunne tilbyde de bedste faciliteter og skabe tilpasning til de enkeltes behov.

3. Et Sundt Idrætsliv
    Idræt er vigtigt for alle, ved at vi bevæger os skaber vi ikke blåt et bedre liv, men også relationer til andre mennesker eller kulturer.
    Derfor mener jeg:
    Vi skal udbygge og videreudvikle vores gode sports- og idrætsfaciliteter, så de er tilpasset til efterspørgslen, som på sigt kan gøre det sunde valg nemmere.

Læserbreve og debat