Regionsrådsvalget

15. november 2017

Af Olav Nørgaard

Husk, at til kommunalvalget d.21. november skal du også stemme til regionsrådsvalget. Du får to stemmesedler. Stemmesedlen til regionen er meget lang og uoverskuelig med rigtig mange lister og kandidater. Derfor kan det være en god ide at studere listen i god tid.

Din personlige stemme er meget vigtig for os lokale kandidater. Det er det personlige antal stemmer, der afgør, hvem der bliver valgt.

Skive er ikke ret stor set i regionssammenhæng. Vi har kun 4 pct. af befolkningen i Region Midtjylland. Så når vi i regionens levetid har formået at få mindst to kandidater valgt, er det ganske godt gået. Sidste gang fik vi tre valgt! Det betyder altså noget.

Den sidste store sparerunde 2015-19 er nok den første sparrunde, der ikke direkte har kostet Skive arbejdspladser. Derimod blev 5 stillinger flyttet fra Århus til Skive. Dette var ikke sket, hvis vi ikke havde et godt tværpolitisk lokalt samarbejde.

Vi har en tradition for at arbejde sammen. Det er egentlig ganske let. For det drejer sig om at understøtte de ting, som er gode for Skives borgere, og som er godt for hele befolkningen i region Midtjylland.

De fyrtårne vi har arbejdet sammen om er neurorehabiliteringen, fertilitetsklinikken og hospice. Det skal fortsætte og næst efter kommer en fase, hvor vi skal styrke ambulatorierne i Skive Sundhedshus. Det vil være godt for borgerne. Veldokumenteret undersøgelse, viser at hjerterehabiliteringspatienter fra Salling ikke kommer til Viborg, hvis det er der, tilbuddet er.

Nogen ting skal man have nært på borgeren. Det kan du hjælpe os med, hvis du og din omgangskreds vil stemme personligt på en kandidat fra Skiveområdet.

Olav Nørgaard

Regionsrådsmedlem og -kandidat for Venstre