Venstre borgmester i Skive igen? Ja da, fordi!

7. november 2021

Else Marie Larsen - Skive Folkeblad 06. november 2021
Bestyrelsesmedlem Skive Venstre

VALG

1. Den nuværende borgmester Peder Chr. Kirkegaard - Venstre - er lykkedes med en politik, der involverer alle partier i byrådet med bl.a. brede og enige budgetbeslutninger. Det må da skyldes en borgmester og en politiker, der er god til at inddrage, når der det ene år efter det andet lykkes med tilfredshed, enighed om prioriteringer og i bredt og godt samarbejde mellem alle politikere og partier i byrådet.

2. Når så folkeskolerne fredag den 15. oktober afviklede det lokale og fiktive skolevalg i Skive Kommune for elever i 8, 9 og 10 klasser, med et resultat med 52,6% til blå blok og deraf 27,4% til Venstre. Et flot valg til Venstre og blå blok og dermed også blandt folkeskoleelever enighed om at de gerne så Venstre føre an for en blå blok i de næste fire år i Skive Kommune. Det må da være et forslag omkring valget der vil noget.

3. Dagen efter bliver det så fulgt op af Skive Folkeblads kandidattest, hvor vi avisen kunne læse, at de fem første kandidater i kandidattesten der honorer bedst holdningerne fra vælgere i Skive kommune, kommer fra partiet Venstre. Altså er der så også mulighed for at stemme, hvor hovedparten af de stemmeberettigede kan få deres interesser ført i byrådet!

4. Alt i alt slet ikke dårligt med så mange forskellige måder at sige det på - og der er helt sikkert mange andre - der peger på samme parti og dermed er med til at cementere, vi igen skal ledes af en kompetent Venstreborgmester i Skive Kommune!