Et nyt kommunalt logo

10. november 2021

Christian Vad Holm - Skive Folkeblad 09. november 2021

UDVIKLING: Der sker rigtigt meget i Skive Kommune i disse år. Store private investeringer bliver foretaget, hvor det helt usædvanligt også er udenbys investorer, der har fået kig på Skive. Lad os bare tage Fjordbjerg Ager, Søndercentret og ikke mindst GreenLab selvfølgelig som eksempler.

Det viser, at vi har gang i det rigtige, og at omverdenen har fået øje på Skive Kommune.

For nyligt fik vi præsenteret en omdømmeanalyse, der viser, at vores egne borgere - men også dem, der er flyttet fra Skive - faktisk ser rigtigt positivt på Skive-egnen. Udfordringen er stadig, at vores image halter blandt folk uden tilknytning til 78xx. Jeg tror, vi er på rette spor, og vi skal huske på, at et image ikke er noget, man ændrer fra den ene dag til den anden. Det kan tage årtier. Vi skal bare være målrettede og komme ud over rampen.

Selvom indbyggertallet fortsat kommer til at falde i nogle år endnu, til dels pga. vores alderssammensætning, så tror jeg på, at vi har store muligheder, hvis vi åbner flere menneskers øjne for det liv, man kan leve her på egnen og det, vi gerne vil stå for som kommune.

Til et stærkt brand hører også et stærkt logo. Jeg synes, vores nuværende kommunale logo er intetsigende. Et logo skal bakke op om den samlede fortælling om de væsentligste mål og pejlemærker, vi arbejder med i Skive Kommune. Det må også gerne sige noget om vores værdier, og hvordan vi har det sammen.

Derfor har jeg lavet dette forslag til, hvordan vores nye kommunale logo kunne se ud. Rent Liv er i centrum for alt, vi gør, med de gode beskrivende budskaber og verdensmålene rundt om det hele. Og så synes jeg, vores smukke byvåben fortjener en plads.

Mere information om mig - se her...