Skive har meget at byde på Susanne R

30. oktober 2021

Susanne Rusbjerg - Skive Folkeblad 30. oktober 2021
Kandidat for Venstre

ARBEJDSKRAFT I Skive Kommune har vi brug for arbejdskraft, ligesom så mange andre steder. Derfor er det vigtigt, at vi husker at fortælle den gode historie om Skive. Vi har nemlig meget at byde på; smuk natur, hav og fjord, seværdigheder, decentral skole- og dagtilbud samt på ældreområdet. Dette blot for at nævne noget.

Alt dette skal vi huske at fortælle de personer, som kommer hertil for at arbejde bl.a. i landbruget fra udlandet. Hvis blot nogle af dem flytter til Skive, vil det tilføre mere arbejdskraft, da kvinderne jo også skal, ja og gerne vil, i arbejde. Og mange af dem gerne vil arbejde i ældreplejen. Desuden vil det tilføre børn til vores skoler og dagtilbud.

Men også vores unge mennesker, som rejser til de større byer skal vide, at Skive er alt andet end kedeligt.

Tænk på alle de arbejdspladser hos bl.a. GreenLab, N.C Nielsen og Dantherm. Alle kan godt bruge højtuddannede.

Så vi har meget at byde på og tilbyde tilflyttere til Skive. Har vi været gode nok til at fortælle den gode historie? Nej ikke altid – så lad os blive bedre til det.

Det er noget af det, jeg gerne vil være med til at arbejde videre med, hvis jeg bliver betroet en plads i Skive byråd.

Mere information om mig - se her...
Tilbage til læserbreve og debat - se her....