Temperaturen på kulturen i Skive Kommune

11. november 2021

Annette Torp - Skive Folkeblad 11. november 2021

KULTUR: Skive Kommune har et kæmpestort og varieret kulturliv. Rammerne er sat af de folkevalgte politikere i byrådet og indholdet er sat af de mange ildsjæle og frivillige, der arbejder med kultur.

Kulturen er med til at sætte Skive Kommune på landkortet. Kulturen er - sammen med alle de andre ting vi har at byde på - med til at tiltrække borgere fra andre dele af landet. Mennesker der gerne vil besøge os som turistegn og andre, der gerne vil bo og leve her. Kulturen er samtidig med til at skabe sammenhængskraft og sammenhold i både by og på land. Vi kan ikke undvære vort kulturliv, så den skal ikke nedskaleres men tværtimod understøttes.

Når man ser i aviser og på de sociale medier, er der ikke en dag/aften, hvor der ikke sker noget i Skive Kommune, og tit så er der mange arrangementer på samme tidspunkter.

Vi har arrangementer for børn og unge, vi har arrangementer for de intellektuelle og nysgerrige - arrangementer med sang og musik i massevis og i alle genrer - vi har kunst og levn fra gamle dage, vi har teater, film og festivaller, vi har arrangementer for de mange og arrangementer for de få, vi har natlige arrangementer og uhyggelig arrangementer - Vi har det hele og mere til - Jeg er stolt af vores kulturelle temperatur - den gør mig varm indeni.

Mere information om mig - se her...