Olav Nørgaard

4. januar 2022

Kontakt for yderligere information her

Valgt til Regionen 2022-2025

olav.noergaard@rr.rm.dk
Facebook: Olav her...

Adresse:
Fælledvej 17, Hald, 7840 Højslev

Beskæftigelse: Regionsrådsmedlem, Landsformand for Hospice Forum Danmark, praktiserende dyrlæge

Mærkesager:

·         Hospice til alle med behov. Alt for mange mennesker, som henvises til hospice når ikke at komme på hospice. Vi skal have hospice ud på plejecenter og aflastningspladser, så langt flere borgere får glæde af den specialviden, der er oparbejdet.

·         Regionen skal lære at lave udbud. Min vurdering er, at vi ikke magter det eller at flertallet ikke vil det. På den lange bane får vi langt flere penge til sundhedsydelser, hvis vi evner at få et godt samarbejde med det private.

·         Regionerne og kommunerne har desværre ikke løst de problemer, der er ved overgang mellem sektorerne. Der er kommet alt for meget fokus på kassetænkning, i stedet for at løse borgernes problemer. Det er tåbeligt at diabetikere, der virkelig har behov for blodsukkermålere ikke får det. Ser vi samfundsmæssigt på det, vil den forbyggende effekt have tjent sig ind på få år, samtidig med at de hårdest ramte diabetikere får en langt bedre livskvalitet.

·         Psykiatrien har en meget stor udfordring. Det regionale og kommunale samarbejde omkring borger med psykiske udfordringer skal blive langt bedre. Når persondata og journaler ikke kan flyttes mellem kommune og region, er det virkelig vigtigt at disse borgere får kontaktpersoner, der forstår at tale sammen. Vi må også vise de pårørende større tillid

"Hvem er jeg"

• Jeg er uddannet som dyrlæge og har siden praktiseret i gennem 30 år. Er nu tilknyttet Fødevarestyrelsen på deltid.

• Jeg er gift med Dorthe, og vi har to voksne børn. Vi har to gravhunde, som fylder rigtig meget i vores liv. Mine interesser er hundeavl og jagt.

• Jeg er formand for Hospice Forum Danmark, og jeg har tidligere været formand for Landsforeningen for Ufrivilligt Barnløse

Læserbreve og debat